Onderzoek waaraan wij eerder meewerkten
Aan welke onderzoeken heeft het ANH-VUmc eerder meegewerkt?
Hieronder vindt u een overzicht van de onderzoeken waaraan wij eerder meewerkten.
|
2010 |
|
Vitamine D & diabetes (VUmc) Een onderzoek onder niet-westerse immigranten naar het effect van extra vitamine D op de insulinesecretie en -gevoeligheid. Extra vitamine D zou mogelijk kunnen bijdragen aan de preventie van diabetes onder deze bevolkingsgroep. Meer info |
|
|
|
Voeding in de 1e lijn?VIE-studie (VUmc) Ondervoeding onder zelfstandig wonende ouderen komt regelmatig voor. De VIE-studie richt zich op het opsporen en behandelen van deze patiënten in de 1e lijn. Meer info |
|
|
|
CC:DIP (EMGO+, Trimbos)
Een onderzoek naar de effectiviteit van het collaborative care model bij de behandeling van depressie in de 1e lijn. Meer informatie over het collaborative care model kunt u lezen in de informatiefolder. Klik hierom meer te lezen over de 1e resultaten van CC:DIP. B-proof: (VUmc, Universiteit Wageningen, Erasmus mc) Mensen met een verhoogd homocysteinegehalte hebben meer dan 2 keer zoveel kans op fracturen. In B-proof wordt het effect van extra vitamine B12 en foliumzuur op het homocysteinegehalte onderzocht. |
